Mål
Først skal du definere målet med dit telefonsystem. Skal det være en direkte service for dine kunder? …eller er det bare et nødvendigt redskab?
Få en Professionel TelefonProfil i din virksomhed
Der er mange måder, du kan byde dine kunder velkomne på i telefonen.
Men præcis hvordan du vælger at gøre, betyder en del… for en Velkomstbesked i dit callflow er trods alt det først indtryk: “Din virksomheds ansigt” ud til væreden. Et callflow – eller en “telefonprofil” er ikke “bare”…
For at give dig nogle idéer til, hvordan det kan gøres og, hvordan du kan komme i gang, har vi her samlet lidt inspiration med nogle forslag og eksempler på IVR (Interactive Voice Response) telefonbeskeder til dig, som du kan se nedenfor.
Beskederne er nyttige som inspiration – men HUSK! Du skal designe dine egne (eller lade os hjælpe dig), da det er vigtigt, de passer til præcis DIN virksomheds DNA!
Når man designer et logisk call flow til telefonen med ventemusik samt kø- og velkomstbeskeder , er man nødt til at designe sit flow på en måde, så man minimere omveje i systemet, der ikke giver værdi – hverken for dig eller for dine kunder. Navigationen i dit flow skal være klar, kort, logisk og præcis uden forhindringer og “loopes”. Samtidig skal du via evt. kømusik og købeskeder få ventetiden til at føles kort – fx. ved at vælge det rigtige ventemusik og kombinere det med relevante speaks til annonceringer eller “voice prompts“, som at spørge efter ordrenr. eller lignende.
Add an image here…
Først bliver kunden mødt af
noget underligt VenteMusik / TelefonMusik
…så kommer en underlig besked
og i en helt forkert rækkefølge
…og til sidst efter laaaaange ventetid,
bliver man smidt af telefonlinjen.